Maatschappelijk ondernemen
Als bedrijf zijn we ambitieus wanneer het gaat om maatschappelijk ondernemen en het nalaten van een positieve footprint. Dat merk je in alles wat we doen en hóe we dat doen. Maar we hebben een bredere missie dan ons vakgebied.
Samen van een merk, missie of moment een duurzame herinnering maken. Dat zetten we in beweging. Samen met onze opdrachtgevers, leveranciers en partners. Hierbij geloven we in de kracht en waarde van duurzame relaties en een relevant netwerk. Daar investeren we in.
Duurzame successen boeken
We zijn ervan overtuigd dat we als organisatie alleen succesvol kunnen zijn als we ook onze maatschappelijke verantwoordelijkheid (MVO) nemen en maatschappelijke betrokkenheid (MBO) proactief uitdragen. Winst is voor ons dan ook niet het primaire doel, maar juist een drijfveer.
Onze verantwoordelijkheid. Een rol die we graag pakken. We committeren ons aan de Code of Conduct voor ethisch en verantwoord zaken doen van onze branchevereniging PPP en hanteren de volgende pijlers. Ze kenmerken ons bedrijf, onze mensen en onze ambitie. Daarom; typisch Robitex. Sluiten ze aan bij jullie visie, ambitie en organisatie?
Sustainable Development Goals (SDG's)
We omarmen de 17 Duurzame Ontwikkeldoelstellingen (Sustainable development goals) van de Verenigde Naties (United Nations) en gebruiken ze als een kompas. Zo maken we als Robitex zoveel mogelijk impact met en door onze bedrijfsvoering. En daar zijn we trots op. Doel van deze SDG’s is om een blauwdruk te vormen om in 2030 een betere, eerlijkere en duurzamere toekomst te vormen voor alle mensen, de samenleving en de wereld.
Meer weten over de Sustainable development goals van de Verenigde Naties? Check dan de website van SDG Nederland eens.
Ga naar de SDG Nederland website
Investeren in de toekomst
Bij Robitex investeren we in het genereren, ontwikkelen en behouden van diverse certificeringen of keurmerken. Welke? Je ontdekt ze hier. Maar dat is slechts één van onze pijlers. We investeren ook in de duurzame & sociale inzetbaarheid van onze eigen mensen, kwaliteit van ons assortiment en in duurzame partnerships. Dit zien we als een investering in de toekomst. Van onze mensen, onze organisatie en onze maatschappij.
Hoe we dat doen? We zetten onze mensen, opdrachtgevers en leveranciers in hun kracht en verbinden ze aan onze organisatie. Hun kennis en vaardigheden worden als zeer waardevol gezien voor het succes van onze klanten en de impact die we samen maken. We stimuleren nieuwe initiatieven, bieden ruimte voor innovaties, investeren in alternatieve materialen en delen up-to-date kennis. En dat werkt.
Anders durven denken, doorpakken en samen doen. Om dit te realiseren heeft Pazzie business development een project uitgevoerd dat gericht is op de duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers. Dit wordt gesteund door het Europees Sociaal Fonds (ESF).