Robitex is trotse partner van Roll'eat!
Wie is Roll'Eat?
Deze organisatie ontwerpt creatieve en herbruikbare meeneemverpakkingen voor voedsel. Benieuwd waarom zij dit doen en waarom wij met hen samenwerken? Lees maar mee.
Missie
Het hoofddoel van Roll’eat is een bijdrage leveren aan bewustwording dat we zorgzaam moeten omgaan met het milieu en het moeten beschermen. Dat doen zij door de hoeveelheid afval die dagelijks geproduceerd wordt – plastic, aluminiumfolie en andere vervuilende materialen – tot een minimum te beperken.
Dit is de basis waarom Roll’eat innoveert met alternatieve producten die kunnen zorgen voor minder gebruik van wegwerpverpakkingen die maar eenmalig gebruikt worden.
De producten
Milieu impact
- Volgens een studie van het Afvalstoffenbureau van Catalonië heeft het dagelijks gebruik van Boc’n’Roll een koolstofvoetafdruk die 500 keer kleiner is dan het gebruik van aluminiumfolie
- Uitgaande van de hoeveelheid Boc’n’Roll-producten die in 2018 op de markt gebracht zijn, zou je met alle in die 6 jaar door consumenten uitgespaarde meters folie, 7 keer de wereld rond kunnen gaan.
- Roll’eat genereert impact via ‘change agents’, veranderaars, zoals scholen en andere instellingen. Concreet hebben ze gewerkt in meer dan duizend scholen, waar dagelijks 3 kg aluminiumfolie wordt gegenereerd.
Sociale impact
- Je verliest geen tijd, aangezien het je evenveel tijd zou kosten om je brood in aluminiumfolie te wikkelen of in een plastic wegwerpzakje te doen.
- De kosten betalen zichzelf in minder dan 6 maanden terug, omdat je geen rollen aluminiumfolie en ander plastic verpakkingsmateriaal hoeft te kopen. En het product kan meer dan 6 jaar meegaan!
- Door te kiezen voor Roll’eat draag je niet alleen bij aan het milieu, maar verbeter je ook je levenskwaliteit dankzij gezondere eetgewoonten en het eten van zelfbereid voedsel.
Jullie merk duurzaam sterker maken met Roll'Eat producten?
Wij helpen je graag om er toffe merkdragers van te maken. Neem vandaag nog contact op met ons team.