VR-BRIL STERKE EYECATCHER?

< Terug naar overzicht


 
VR-bril sterke eyecatcher? 


Beleving! Daar draait het tegenwoordig allemaal om. Klantbeleving, merkbeleving of productbeleving. Bij voorkeur volledig ondersteund door Virtual Reality en tegen een beperkte investering. Nou we hebben nieuws. Zet je schrap voor een totale virtuele beleving met de Google Cardboard. Een Virtual Reality bril van karton.
 

Volgens sommige technici een leuke gimmick, grap of speeltje. Volgens ons een absolute eyecatcher om een unieke 360 graden beleving te creëren. Zien wordt beleven. Voor medewerkers, klanten of overige stakeholders. Ze zijn niet langer toeschouwer, maar staan letterlijk midden in de ervaring. De eerste succesverhalen zijn er. Maar wat zijn de toepassingsmogelijkheden voor jouw bedrijf?
 

Even terug
Virtual Reality (VR) is niet nieuw en de Oculus Rift, Samsung GEAR VR, Microsoft HoloLens en Carl Zeiss VR ONE brillen zijn geen onbekenden in de markt. Dat klopt. Het zijn stuk voor stuk geweldige VR-brillen met veel potentie. Deze all-in VR-brillen worden echter (nog) niet door veel bedrijven omarmd. De investering, toepassing en programmeertaal vormen vaak de uitdaging.
 

Virtuele vooruitgang
Wel zien we een duidelijke virtuele vooruitgang, die de wereld ingrijpend gaat veranderen. Het bedrijfsleven wordt wakker en ontdekt de kansen en mogelijkheden van Virtual Reality. Een mooie ontwikkeling, waardoor diverse VR-producten, bedrijven, concepten en applicaties elkaar in rap tempo opvolgen. En dat biedt kansen. Nu en in de toekomst. Lees alles over de kracht van VR op deze pagina over Virtual reality. 


Google Cardboard
Een interessante nieuwkomer op de markt is de kartonnen VR-bril van Google. Nou ja eerlijk gezegd is dat het eindproduct. Maar hoe werkt het precies? De VR-bril ziet er op het eerste gezicht uit als een kartonnen pakketje (eventueel voorzien van een prikkelende boodschap of volledig in uw huisstijl) met lenzen en een magneet. Wij noemen dit de VR-card. Waarom? Het pakketje heeft alles weg van een kaart die u eenvoudig kunt uitdelen of versturen. En die eenvoudig door de brievenbus past.
 

Wannahave
Een absolute wannahave voor medewerkers, klanten of andere stakeholders. Na het openen de VR-card, een paar simpele vouwen, het downloaden van de gewenste app en het plaatsen van een smartphone in de kartonnen constructie heeft men een eigen VR-bril in handen. En dan? Zet je maar schrap voor een totale virtuele beleving. Zien wordt beleven. We zijn niet langer toeschouwer, maar staan letterlijk midden in een 360 graden ervaring. En dat in elke gewenste omgeving. Beweeg, beleef en bewaar. Dat is het idee.
 

Open nieuwe deuren
De toepassingen zijn eindeloos. Bijna alles wat we vandaag in het ‘echte’ leven doen, kan vervangen worden door een virtuele variant. De barrières zijn meestal technisch van aard en worden dagelijks doorbroken. Dus ga maar vast in de startblokken staan om deze kans te grijpen en spannende nieuwe deuren te openen.
 

Iets voor jouw bedrijf
Graag delen we een aantal van onze ideeën met je voor wat betreft de toepassingsmogelijkheden. Out of the box, maar praktisch en vlot realiseerbaar. Vanuit ons vakgebied zien we diverse kansen voor het creëren van klant-, merk- of productbeleving. Wij zien inspiratie, interactie en impact hierbij als succesfactoren. Om de diversiteit inzichtelijk te maken onderscheiden we vier segmenten:
 

Voor ondernemers/directeuren/managers 
1) Nodig gasten met een originele boodschap en/of in huisstijl uit voor:
o een event    (app: (her)beleef het event vanuit huis)
o een opening   (app: een sneak preview van het gebouw)
o een jubileum   (app: bedrijfsfoto’s van toen naar nu)
o een personeelsfeest  (app: ontdekt de feestomgeving)
o een webinar  (app: laat klanten op afstand meepraten)
2) Geef stakeholders een kijkje achter de schermen bij het productieproces van je organisatie of merk.
 

Voor marketeers/brand managers
3) Nodig gasten uit met een originele boodschap en/of in huisstijl voor:
o een merklancering  (app: het ontstaan/visie van het nieuwe merk) 
o een productlancering  (app: service of product lanceren op de markt)
o een beurs    (app: maak kennis met producten die er niet zijn)
4) Verras klanten met een cadeautje en laat ze zelf de nieuwe visie, strategie of ambitie van je bedrijf ervaren. 
 

Voor HR managers
5) Nodig (nieuwe) medewerkers persoonlijk uit voor een virtuele rondleiding op één of meerdere vestigingen en laat ze kennis maken met collega’s.
6) Laat medewerkers virtueel een training, simulaties of cursussen volgen.
 

Voor inkopers of office managers
7) Stuur een virtuele kerstgroet aan relaties, die blijft hangen.
8) Stuur of geef medewerkers een VR-card, breng de boodschap over in een virtuele omgeving en laat ze een cadeau uitzoeken echt dat bij hun past. Bv voor Kerst, bij een jubileum of voor een verjaardag.
 

Succescases uit de praktijk
De VR-bril is ondertussen hartelijk ontvangen door verschillende innovatieve bedrijven, overheden, universiteiten en consumenten. En de eerste succesverhalen zijn er ondertussen ook.
1) Volvo lanceerde de nieuwe XC-90 en stelde de Volvo cardboard gratis beschikbaar. Via de Volvo Reality app kon de gebruiker een proefrit maken in de XC-90 door het Scandinavische landschap. Productbeleving ten top en dat vanaf de eigen bank.
2) Virgin laat klanten in haar Virgin Stores virtueel alvast een bezoek brengen aan de gewenste bestemming met een Virgin branded cardboard. Een mooi voorbeeld van inspireren en het versterken van de merkbeleving.
3) The North Face wil mensen mee laten genieten van hun expedities en hen interesseren voor het buitenleven. Het resultaat? Een klantbeleving die heeft geleid tot meer interesse in het buitenleven en positieve impact op de vraag naar buitenkleding.
4) De Universiteit Twente was op zoek naar een uitnodiging voor de opening van het academische jaar. De uitgangspunten? Origineel, duurzaam en gepersonaliseerd. Hiermee konden toekomstige studenten (en hun achterban) deelnemen aan een virtuele rondleiding op de campus.
 

Een VR-bril proberen?
Ben je ook enthousiast? Zie je VR-waarde voor jouw bedrijf?  Of wil je zelf het effect van een VR-bril ervaren? Wij hebben diverse opties. Vraag maar eens een gratis sample aan. Bel ons op 053 433 38 55 of stuur een e-mail naar info@robitex.nl. Via deze kanalen helpt ons Robitex team je ook graag verder bij het vinden van een originele VR-card of bij het aandragen van ideeën aan voor een impactvolle toepassing. De keuze is aan jou. Wij brengen jullie VR-bril graag tot realiteit. 
 

Meer weten over de technische toepassingen
Onder het motto schoenmaker blijf bij je leest; ontwikkelen wij technisch zelf geen VR-apps bij Robitex. Dat is een vak apart. Wel kunnen wij je voor de ontwikkeling van VR-apps in contact brengen met één van onze gespecialiseerde relaties.
 

Kortom: VR-bril een ijzersterke eyecatcher!

 

 

Contactformulier