- Home
- >
- Het persoonlijke verhaal achter On the Rocks
Inspired by Anne Pleun van Eijsden
Van Barbie naar back to basic
Mijn familie bestaat voornamelijk uit ondernemers. En dat werkt inspirerend. Van jongst af aan wist ik dan ook al dat ik graag in hun voetsporen wilde treden. Op tienjarige leeftijd inspireerde mijn vader me om aan een eerste project te beginnen. Bewust of onbewust. Net als veel andere meisjes van die leeftijd wilde ik graag een Barbie. Deze vroeg ik dan ook cadeau aan m’n vader. Zijn reactie? Jij kunt vast een manier vinden om voldoende geld bij elkaar te brengen om er zelf één te kopen. Dat klonk als een uitdaging.
Het project ‘Kinderen hebben de toekomst’ was geboren. Een boek met verhalen van kinderen uit het hele land over het nieuwe millennium. Hoe zagen zij, in die tijd, de toekomst? Als ik nu mijn eigen verhalen in dat boek teruglees, schetsen ze een vrij drastisch beeld van wat het nieuwe millennium ons had moeten brengen. Geen auto’s meer, geen computers, geen technologie. Terug naar de oorsprong en een natuurlijk leven. Back to basics! Nu, 16 jaar later, kan je wel zeggen dat ik daar eigenlijk nog steeds wat in zie.
Anders denken
Tijdens mijn studie bracht ik een periode in China door. Hier zag ik van dichtbij wat schade aan het milieu voor impact heeft op de omgeving en de mensen. Ik voel sterk de behoefte een positieve bijdrage te leveren. Mijn steentje bijdragen. Omdat het anders kan en wellicht wel moet. Niet door het vernietigen van computers of mobiele telefoons (die soms toch echt wel handig zijn), maar wel door de focus te verleggen. Van altijd online naar waar het echt om gaat: de offline samenleving en hoe we die behandelen in al haar aspecten. Anders denken. Ook in deze digitale wereld. Of misschien juist in deze wereld.
Een revolutie
En toen kwam dat ‘aha’ moment. We hoorden over een fascinerend nieuw materiaal: stone paper. Wat? Papier van steen? Papier waar geen boom voor gekapt is. Interessant. Hoe wordt het toegepast, in welke producten en waar kunnen we een stone paper product kopen? Dat was lastiger dan gedacht. Zo ontstond het idee voor On the Rocks. Een innovatief bedrijf dat de markt inspireert met traditionele producten van revolutionaire materialen. Reduce, rejoy en reforest vormen de essentie van onze missie.
Are you a rockstar?
Onze ambitie? Mensen aansporen bewuster bezig te zijn met zichzelf, hun omgeving en de mensen in hun omgeving. People, planet, personal and pleasure. Met traditionele producten in een digitale wereld. Hoe kan dat beter dan met een notitieboek gemaakt van stone paper? Een notitieboek gebruik je om verhalen op te schrijven, schetsen te maken of creatieve ideeën te noteren. Soms herinneringen, soms nieuwe ideeën met nog een hele toekomst voor zich. Hiermee was het Rockbook geboren! Niet alleen goed voor offline quality-time, maar ook voor het milieu. Wat een heerlijke combinatie toch?
Dromen, durven, doen
Bewust is voor ons een sleutelwoord. Vanuit de ambitie dat we een steentje bij willen dragen aan dat mensen meer bewust tijd offline doorbrengen. Maar bewust is ook de basis van onze droom, de driver voor ons enthousiasme en een stimulans voor onze ambitie om zoveel mogelijk mensen bewust te laten kiezen voor On the Rocks producten.
Uiteraard beseffen we dat dit een hele uitdaging is, dat dit ook risico’s met zich meebrengt en dat hier lef voor nodig is. Maar die uitdaging gaan we graag aan. Dromen, durven, doen. Wij geloven namelijk dat je alleen door echt actie te ondernemen echt een verandering in de markt teweeg brengt. Dat doen we niet alleen, maar bij voorkeur met duurzame partners. Zo brengen we samen een beweging op gang. Dat is, waar On The Rocks voor staat. We want to make it last.
In ontwikkeling
Om bovenstaande reden heeft On the Rocks een duurzaam partnership gesloten met Robitex voor de gehele relatiegeschenken- & promotiebranche. En dat gaat voor beide partijen verder dan de Rockbooks. We investeren samen tijd en energie in verdere ontwikkeling van stone paper producten en het uitdragen van de visie achter On the Rocks. De eerste nieuwe producten zoals PocketRocks, RockBags en BellyBands zijn al in ontwikkeling. Samen het verschil maken. Daar gaan we voor. Together we make it last!
www.paperontherocks.nl