< Terug naar overzicht


 
Allemaal loyaal!


Geloof jij in de kracht van loyale relaties? Klanten, medewerkers of fans vormen immers de motor van je organisatie, instelling, club of event. Hoe sterker de relatie, hoe krachtiger de merkvoorkeur, hoe beter de prestaties en hoe hoger het rendement. Grote vraag is, hoe kan je deze relatie blijven versterken? Niet eenmalig, maar continu. Favoriet willen zijn en blijven. Nu en in de toekomst.
 

En hoe prikkel, bind of waardeer je relaties op het juiste moment en met welke gifts, give-aways, merchandise of fanartikelen? Om hierbij te ondersteunen heeft Robitex onlangs een unieke Loyalty service gelanceerd. Merkbeleving creëren, medewerkers of fans duurzaam verbinden aan je merk, event of moment of klanten activeren. Daar draait het om. Niet alleen denken in merkdragers en producten, maar vooral in effectieve programma’s, sterke concepten, aansprekende marketingacties of frisse ideeën. Dat is het idee!
 

Verfrissende toepassingen
Een sterk merk verdient een sterk programma gifts, gadgets, give-aways en fanartikelen. Om weg te geven, te sparen of te (ver)kopen. Merkbeleving structureel stimuleren, relaties duurzaam waarderen of tijdelijk activeren. De mogelijkheden zijn legio. Denk maar eens aan het verfrissen van nieuwe of bestaande:
 

  1. Merchandiseprogramma’s voor sportclubs, bands of artiesten.
  2. Spaarprogramma’s of beloningsprogramma’s om (herhalings)aankopen te stimuleren.
  3. Incentiveprogramma’s zoals marketingcampagnes of salesacties.
  4. Brand experience concepten om de merkbeleving duurzaam te stimuleren.
  5. Themaconcepten voor een jubileum of sponsorcampagne.
  6. Seizoensconcepten voor de Kerst, Pasen of vakantie.
 

 

In de praktijk toegepast door
 

  • Organisaties die klanten of dealers/agenten (langer) willen verbinden aan hun bedrijf of merk en daarbij geïnspireerd en geadviseerd willen worden bij het samenstellen van een effectief marketingconcept, salesactie of (premium) programma.
  • Organisaties die medewerkers of klantrelaties willen waarderen of bedanken voor hun loyaliteit met een spaarprogramma.
  • Sport- of eventorganisaties die hun event de juiste merklading en -beleving mee willen geven.
  • Artiesten of bands die hun naamsbekendheid willen stimuleren met een aantrekkelijk programma fanartikelen.
  • Sportclubs die met een aantrekkelijk merchandiseprogramma hun fans, supporters en sponsoren duurzaam willen verbinden aan hun club.
  • Merken die hun naamsbekendheid breed willen uitrollen of hun sales willen stimuleren met aansprekende incentiveprogramma’s.

 


Google Cardboard
Een interessante nieuwkomer op de markt is de kartonnen VR-bril van Google. Nou ja eerlijk gezegd is dat het eindproduct. Maar hoe werkt het precies? De VR-bril ziet er op het eerste gezicht uit als een kartonnen pakketje (eventueel voorzien van een prikkelende boodschap of volledig in uw huisstijl) met lenzen en een magneet. Wij noemen dit de VR-card. Waarom? Het pakketje heeft alles weg van een kaart die u eenvoudig kunt uitdelen of versturen. En die eenvoudig door de brievenbus past.
 

Wannahave
Een absolute wannahave voor medewerkers, klanten of andere stakeholders. Na het openen de VR-card, een paar simpele vouwen, het downloaden van de gewenste app en het plaatsen van een smartphone in de kartonnen constructie heeft men een eigen VR-bril in handen. En dan? Zet je maar schrap voor een totale virtuele beleving. Zien wordt beleven. We zijn niet langer toeschouwer, maar staan letterlijk midden in een 360 graden ervaring. En dat in elke gewenste omgeving. Beweeg, beleef en bewaar. Dat is het idee.
 

Succescases
De eerste succescases zijn er ondertussen ook. Onder het motto allemaal loyaal hebben we onlangs aantrekkelijke programma’s en concepten mogen opstellen voor FCTwente, Heracles, Tino Martin en Freshtival. Maar op dit moment staan er zeker ook een aantal mooie nieuwe uitdagingen op het programma.
 

Heb jij ook een uitdaging? Wil jij klanten, medewerkers of fans nog loyaler maken? Merkvoorkeur stimuleren? Plan dan eens kosteloos een inspiratiesessie in ons Robitex lab of vraag een ideeënbox aan. Wij bruisen van de ideeën voor de volgende succescases.
 

 

Contactformulier